pátek 1. května 2015

Barevná

Co uděláte, když se vás bratr vašeho přítele zeptá: "Žemle, umíš bábovku?" Prostě ji upečete, i když jste ji nikdy předtím nedělali...

Odpoledne jsem tedy obsadila kuchyň, ve které jsem se absolutně neorientovala. Pod nohy se mi pletl pes a pod ruce můj muž, který se snažil pomáhat - usilovně, asi půl hodiny, šlehal sníh vidličkou. Mezitím, co jsme diskutovali nad tím, kolik je "jedna sklenička oleje" a jestli tam dáme horkou vodu, nebo raději mléko, vznilka hmota, které by se dalo říkat těsto.
Tu Brouk odněkud vyštrachal potvavinové barvivo a zajiskřily mu oči. Výsledek - kávově hnědo-zeleno-červeno-modro-žlutá - prostě ta nejbarevnější a nejúžasnější bábovka!
Trvalo nám to asi dvě hodiny a při vytahování bábovky z trouby jsem si spálila prsty, ale bylo to to nejúžasnější pečení v mém životě.

Inu, můj recept na štěstí?

2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
balíček vanilkového cukru
balíček prdopeče
1 hrnek teplého mléka
3 vejce
1 sklenka oleje
a hlavně hodně potravinářského barviva!

Hrnek počítejte jako 2,5 deci, skleničku potom asi jako 1 deci. První smícháte vše sypké, poté přidáte olej, žloutky a mléko. Z bílků vyšleháte sníh a postupně přimícháváte do těsta.
Do menších mističek naliteje barvivo a rovnoměrně do nich rozdělíte těsto, rozmícháme, aby bylo hezky obarvené. Poté po vrstvách vylejete do předem vymazané a vysypané formy.
Pečeme prvních 20 minut na 150 stupňů a poté zvýšíme na 180 a pečeme ještě 20 - 30 minut.Vyklápíme teplé, krájíme studené.
A tajná ingredience - pokud pečete se svojí drahou polovičkou, nezapomeňte se občas políbit, zahledět se si do očí, protože co je pečené s láskou a pro lásku, to zasytí nejen váš žaludek, ale také sdrce...


Žádné komentáře:

Okomentovat